CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, December 30, 2008

Dengarnya... Leeya sudah berbadan dua

SEDANG Cik Normah bermalas-malasan di rumah, tiba-tiba telefon bimbit Cik Normah berdering. Mulanya ingat nak buat tak tahu saja, iyalah Cik Normah juga perlukan ruang untuk berehat.


Lagipun bukan selalu dapat bercuti panjang. Menjelang akhir tahun ini, Cik Normah asyik terkejar sana sini. Ada saja jemputan, tak dipenuhi bimbang nanti ada yang terasa hati pula.

Mahu atau tidak Cik Normah usahakan juga untuk memenuhi permintaan mereka. Dalam rancak berbual itu, teman Cik Normah yang memanggil tadi pun dengan becoknya tiba-tiba memberitahu pelakon dan penyampai radio yang cukup hangat di stesen Hot FM, Sharifah Aleya atau Leya sedang menikmati detik awal bergelar ibu.


Katanya, semua bermula pada satu sesi fotografi apabila orang kuat stesen itu, Seelan Paul bergurau melihat tubuh anak buahnya masing-masing sedang membesar. Biasalah bila ditegur gemuk, ada yang sensitif. Mulalah memasang impian untuk berdiet, entah menjadi entahkan tidak.


Tapi Leeya tanpa berselindung memberitahu dia punya alasan untuk tidak menguruskan badan kerana sedang bawa budak. Khabarnya kandungan Leya sudah mencecah sebulan setengah.

Mendengar berita itu, apa lagi bersorak riang semua yang ada di situ. Cuma satu yang Cik Normah harapkan, mereka dapat perhatikan juga Leeya tu. Maklum dia tu lasak, bimbang akan memberi kesan kepada kandungan yang masih di peringkat awal itu. Buat Leya dan suami, tahniah kerana bakal bergelar ibu dan bapa pertengahan tahun depan.

Cik Normah juga nak ucapkan tahniah kepada kak Fatimah Abu Bakar yang akan menimang cucu pertama dan tak sangka bergelar nenek pula yer...


Oleh Normah Becok

-di sunting dari akbar berita harian 2008-


0 comments: