CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, January 1, 2009

Zul panggil Abby sayang?



PERCERAIAN yang diharapkan Abby Abadi selepas kes tangkap khalwat bekas suaminya, Norman Hakim bersama Memey Suhaiza pada 30 Oktober, akhirnya menjadi kenyataan pada 18 Disember lalu apabila pasangan berkenaan sah bercerai talak satu di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur, Selangor.

Turut bersama Abby, 31, pada hari perceraian itu ialah peguamnya, Ahmad Nasib Johari; sahabat baik yang juga bekas anggota kumpulan Elite, Shasha Saidin bersama suami, Salyo dan pelakon baru siri Gerak Khas yang juga rakan baik Abby, Zulkifli Arifin, 22.

Zulkifli dan Abby kini dilabel ‘teman tapi mesra’ gara-gara terkena tempias gosip apabila gambar mereka berdua disiarkan di muka depan Harian Metro, baru-baru ini.

“Saya ke mahkamah untuk memberi sokongan terhadap apa yang dilalui Abby. Ini dugaan paling besar dalam hidupnya. Walaupun gosip panas mula melanda persahabatan kami, ingin saya tegaskan yang kami hanya kawan dan rakan sekerja. Abby kawan yang baik dan banyak membantu saya dalam lakonan. Saya amat memahami rentak dunia seni dan sanggup menghadapi apa jua risiko," kata Zulkifli atau Zul kepada wartawan yang bertanyakan tujuan kehadirannya bersama Abby pada hari itu.

Pun begitu, ketika Zubir masih menikmati percutian di satu lokasi mendamaikan di sebuah pulau, Zubir menerima panggilan telefon daripada seorang rakan artis yang menceritakan perihal terbaru mengenai ‘kisah cinta’ Abby dan Zul! Pasangan berkenaan saling mengenali ketika sama-sama membintangi drama Apa Itu Cinta? Sejak itu mereka sering berlakon dalam drama sama termasuklah Gerak Khas mulai tahun depan.

Selain drama berkenaan, Abby dan Zul juga berlakon drama bersiri, Kisah Yusof untuk slot Samarinda TV3 yang baru-baru ini menjalani penggambaran di sekitar Kuala Lumpur dan Melaka. Berdasarkan maklumat rakan artis itu, Zubir diberitahu, Zul sering dilihat memandu Honda Stream warna putih milik Abby ke lokasi drama ‘teman tapi mesranya’ itu, selain sanggup menunggu Abby selesai penggambaran termasuklah ketika di Melaka tempoh hari.

Lebih menggemparkan, tambah teman artis itu, seorang rakan artis yang sama-sama membintangi Kisah Yusof secara tidak sengaja terdengar Zul tersasul memanggil Abby dengan kata “sayang”. Bagi Zubir, kalau dah macam itu, Abby dan Zul bukan sekadar teman baik seperti yang sering didakwa mereka, sebaliknya pasangan kekasih, ooopsss!

“Aku dengar cerita, baru-baru ini ketika berbual dengan krew produksi, Abby meminta krew berkenaan tidak memanggil namanya sebagai Abby, tapi Gegel, kelas gitu, kan?,” cerita rakan artis itu lagi.

Zubir sebenarnya tumpang gembira mendengar perkhabaran terbaru ini. Baguslah selepas bergelar ibu tunggal, Abby tidak lagi kesunyian dan cepat pula dia dapat pengganti. Kalau benar Abby dan Zul sedang mula ‘di alam percintaan’, selepas selesai edah nanti, cepat-cepatlah kahwin untuk mengelak fitnah.

Norman pun khabarnya semakin hampir melamar Memey sebagai isterinya tak lama lagi. Cuma, satu yang Zubir harapkan daripada Abby mahupun Norman, jangan kahwin lari kwang, kwang, kwang!

ZUBIR: Linda Onn mengaku berminat sertai Hot FM selepas beberapa minggu ditukarkan ke Sinar FM.

Oleh Zubir Mohd Yunus
zubir@bharian.com.my

0 comments: