CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, March 7, 2009

Michael Jackson baca al-Quran setiap hari

MEMBACA kitab suci al-Quran menjadi amalan harian Michael Jackson malah akur melaluinya dia menemui kekuatan dan kesungguhan dalam menempuh segala macam dugaan dan rintangan yang tidak pernah henti-henti melanda.

Menurut jurucakap yang turut mengikuti peralihan hidup Raja Pop dunia itu selepas berhijrah memeluk Islam, Michael sudah mula mengamalkan cara hidup sebagai seorang muslimin sedikit demi sedikit. Tambah jurucakap berbangsa Afrika-Amerika itu, sama ada dia akan meneruskan perjalanan penuh berliku dan mendalami Islam dengan lebih serius lagi semuanya akan terlihat tidak berapa lama lagi.

Jelas jurucakap penghibur legenda itu, pihaknya sudah mengesahkan kepada semua media di seluruh dunia mengenai kebenaran desas-desus mengatakan Michael Jackson kini memeluk agama Islam.

“Michael mungkin masih belum begitu mendalami pengisian yang dibawakan dalam setiap kalimah Allah, sebagai contoh berbuat baik kepada orang lain seperti anda mahu orang lain berbuat baik kepada kita. Bagaimanapun usaha berterusannya untuk terus komited mendalami ajaran Islam dan mendapat hidayah serta petunjuk daripadaNya,” kata sumber.

Katanya, Michael yang turut digelar Jacko sudah mula menyesuaikan diri dengan kegiatan yang berkaitan dengan saudara baru.

“Selama ini pun Michael memang tidak makan daging apatah lagi daging khinzir, jadi soal makanan bukanlah masalah utama di sini.

Khabar lain pula mengatakan selain dunia digemparkan dengan Michael memeluk Islam, dia juga dikatakan sedang bergelut dengan maut. Malah, khabar angin yang mengatakan dia memerlukan pembedahan pemindahan paru-paru juga sering digembar-gemburkan.

“Michael memang punya masalah kesihatan dan paru-parunya juga dalam keadaan yang tidak begitu sempurna,” tambah jurucakap itu lagi.

Ternyata, sepanjang 2008, Michael menghiasi muka depan dada akhbar, namun kesemuanya langsung tiada kaitan dengan dunia muzik yang dicintainya. Kebanyakannya memfokus pada status kewangan sehingga dia dikatakan terpaksa melepaskan ladang Neverland yang cukup terkenal suatu ketika dulu.

Tidak terkecuali hijrahnya kepada Islam tidak lama selepas itu dikaitkan kononnya Raja Pop itu berdepan masalah undang-undang dengan Putera Bahrain, Sheikh Abdulla Hamad Al Khalifa yang menyaman Michael sejumlah AS$7 juta berhubung isu wang pendahuluan yang disangka Michael adalah pemberian dari Sheikh Abdulla.

Bagaimanapun, Michael sebenarnya sudah tidak sabar lagi untuk kembali ke gelanggang seni selepas kali terakhir menerbitkan Invincible (2001). Album terbaru yang bakal menggandingkan dirinya dengan komposer tersohor, Ne-Yo itu masih lagi belum diberikan judul.

0 comments: