CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, February 8, 2009

Scha tidak kisah jadi pengganti

AWAL Februari lalu, penggambaran filem ketiga arahan Syamsul Yusof, Evolusi KL Drift 2 dikatakan sudah pun bermula di sekitar Kuala Lumpur dan Putrajaya. Antara pelakon asal yang kembali menghangatkan cerita ialah Syamsul sendiri, Farid Kamil dan Aaron Aziz, manakala Scha dan Remy Ishak pula ialah dua muka baru yang turut terpilih memeriahkan siri kedua filem aksi perlumbaan berkenaan.

Scha diberikan peranan Aleeya, seorang gadis lasak yang turut mempunyai kegemaran berlumba kereta. Kononnya, watak Aleeya pada awalnya cemburu pada kebolehan Zack (Syamsul) dalam litar perlumbaan. Tetapi, daripada rasa cemburu, mereka akhirnya bercinta.

Peminat juga tahu, watak berkenaan sebenarnya sepatutnya diserahkan kepada pelakon Diana Danielle. Namun, ia bertukar tangan, berkemungkinan besar kerana insiden ‘pergaduhan’ antara Syamsul dan Diana tidak lama dulu.


Apabila watak itu dikosongkan, Syamsul berkenan pada Scha yang dikatakan nampak lasak. Penampilan kasar Scha berjaya menarik perhatian Syamsul yang terus menawarkannya peranan Aleeya dalam filem terbarunya.


Scha sendiri tidak kisah apabila dikatakan sebagai pelakon pengganti kepada aktres asal. Katanya, itulah rezekinya. Dia tetap berbangga apabila dalam ramai-ramai pelakon wanita muda hari ini, produser dan pengarah berkenan dengannya.

Lagipun, kata pelakon itu, watak terbabit pun lebih kurang sama dengan dirinya yang sebenar. Dia juga teringin melakukan sendiri babak lasak filem berkenaan, seandainya ia tidak membahayakan nyawa.

0 comments: